Tuesday 13 July 2010

Shahidan tak jadi bertanding

KANGAR - Presiden Persatuan Bolasepak Perlis (PFA), Datuk Seri Shahidan Kassim mengumumkan menarik diri daripada bertanding jawatan Timbalan Presiden Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM), semalam.

Serentak itu Shahidan secara terbuka menyatakan sokongan kepada Tengku Mahkota Pahang, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah dan Presiden Persatuan Bolasepak Kelantan, Tan Sri Annuar Musa untuk merebut jawatan tersebut.

"Saya telah bertemu Tengku Abdullah minggu lalu dan menyatakan hasrat pengunduran saya itu dan baginda mengucapkan terima kasih," katanya dalam sidang akhbar di sini, semalam.

Namun, Shahidan menjelaskan kepada Tengku Abdullah, bahawa beliau akan bertanding jika baginda menarik diri.

"Saya yakin baginda akan mendapat sokongan penuh daripada semua pihak kerana baginda adalah individu yang layak," ujar beliau.

Beliau menegaskan penarikan diri daripada bertanding bertujuan supaya pimpinan baru nanti akan memberi perubahan agar FAM maju.

Sebelum ini, Tengku Abdullah mengumumkan bersedia kembali memikul tanggungjawab selaku Timbalan Presiden FAM.

Baginda bertitah, ia merupakan tawaran yang sukar ditolak setelah dicalonkan semula untuk bertanding bagi jawatan tersebut.

FAM akan mengadakan Mesyuarat Agung Tahunan serta pemilihan kepimpinan tertinggi pada 31 Julai ini untuk penggal 2010 hingga 2014.

Dengan pengumuman Shahidan, dua jawatan Timbalan Presiden FAM kini menjadi rebutan lima calon selain Tengku Ahmad Shah iaitu penyandang jawatan itu, Datuk Redzuan Tan Sri Sheikh Ahmad dan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin.

Turut bertanding ialah Presiden Persatuan Bola Sepak Terengganu (PBSNT), Datuk Che Mat Jusoh dan Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS), Datuk Mokhtar Ahmad.

No comments: